بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

سایت تبیین

دانشجویان ایرانی موسسه فتح اسلامی واقع در کشور سوریه وب سایت جدیدی را به نام تببین راه اندازی کرده اند.

از آنجا که این سایت توسط تعدادی دانش آموخته و دانشجوی اهل سنت اداره می شود انتظار می رود وزنه ی جدیدی در محیط اینترنت برای کاربران اهل سنت باشد.

بیداری اسلامی تولد این سایت جدید را به دست اندرکاران تبیین تبریک می گوید. همچنین از برادران و خواهرانم دعوت می کنم حتما از این سایت دیدن کنند و باعث دلگرمی این دوستان شوند.

آدرس: www.tabyeen.net

اختراع دستگاهی برای تشخیص گوشت خوک از دیگر گوشتها

تیم پژوهشی دانشگاه شارجه که در نمایشگاه بین المللی اختراعات در سویس شرکت کرده بود توانست موفقیت های چشم گیری به دست آورد.

این تیم توانست یک مدال طلا و دو مدال نقره را به پاس سه اختراع خود به دست بیاورد.

اولین اختراع این گروه دستگاهی به اندازه یک کارت اعتباری که می تواند نوع گوشت را به طور دقیق تشخیص دهد و مشخص کند که گوشت مورد استفاده در غذا مربوط چه حیوانی است. این اختراع را دکتر عواد الخلف (استاد حدیث و علوم حدیث دانشگاه شارجه)، دکتر ابراهیم کامل و دکتر معمر بالطیب، به انجام رسانده اند.

 

از راست به چپ: دکتر عواد الخلف، دکتر ابراهیم کامل و دکتر معمر بالطیب

 

دکتر عواد الخلف درباره ی این اختراع می گوید: "این دستگاه برای مسلمانانی که در غرب زندگی می کنند کارآمد است زیرا می تواند نوع گوشت را قبل از خرید مشخص کند."

دکتر ابراهیم کامل می گوید: "هر بافت حیوانی دارای مکونات مخصوص به خودش است و دقیقا مانند اثر انگشت منحصر به فرد است. ما مشخصات انواع بافت های حیوانی و مشخصات آن را در این دستگاه جمع آوری و ذخیره کرده ایم. هرگاه گوشت مورد نظر تحت امواج فراصوتی این دستگاه قرار بگیرد، مشخصات به دست آمده با انواع ذخیره شده در حافظه ی این دستگاه مقایسه می شود و نام حیوان بر روی نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد."

 

این اختراع با استقبال سرمایه گذاران زیادی مواجه شده است. یکی از سرمایه گذاران آلمانی در مصاحبه با الجزیره می گوید: "این دستگاه تنها برای مسلمانان دارای اهمیت نیست بلکه  برای وارد کنندگان گوشت و گمرک ها نیز بسیار ضروری است زیرا می تواند جلو کلاهبرداری های موجود را بگیرد." وی همچنین به رسوایی یکی از واردکنندگان گوشت اشاره کرد که چندی قبل گوشت گربه را به عنوان گوشت خرگوش به بازار وارد کرده بود.

 

این مخترعین همچنین دستگاه دیگری اختراع کرده اند که می تواند تشخیص دهد آیا گوشت مورد نظر به روش اسلامی ذبح شده است یا نه.

اما تیم داوری جشنواره مدال طلا را به پاس اختراع دیگر این گروه که دستگاهی است برای تشخیص میزان قند موجود در غذاها، به این گروه اهدا کرد. این دستگاه می تواند برای بیماران مبتلا به قند، مناسب باشد. این اختراع نیز توسط دکتر عواد الخلف، دکترمعمر بالطیب و دکتر انس یوسف، به ثبت رسیده است.

 

این مخترعین به پاس تلاش های خود به عضویت سازمان بین المللی مخترعین "IFIA" درآمدند. این سازمان ضامن حفظ حقوق مخترعین در سراسر جهان می باشد.

منبع: الجزیره. نت


من نیز این موفقیت چشمگیر را به استاد عزیزم دکتر عواد الخلف تبریک می گویم. امیدوارم این موفقیت ها همچنان ادامه داشته باشد و شروع مبارکی باشد برای خارج شدن از عرصه نظریه و تئوری به عرصه ی تولید.

تکذیب خبر وفات شیخ ابوبکر الجزائری

تعداد زیادی از سایتهای اینترنتی از جمله برخی سایتهای معتبر مانند اسلام آن لاین.نت خبر وفات شیخ را مخابره کرده بودند.

وبلاگ بیداری نیز بر اساس خبر منتشر شده در اسلام آنلاین این خبر را منتشر کرد. اما خبرهای جدید حاکی از آن است که این خبر صحت ندارد و الحمدلله شیخ جزائری در سلامت به سر می برند.

البته سایت اسلام آنلاین بعدا این خبر را شایعه اعلام کرد. بر اساس خبر جدید اسلام آنلاین، فرزند شیخ الجزائری طی تماسی این خبر را عاری از صحت دانسته و اعلام کرد پدر ایشان در قید حیات می باشند.

از الله سبحانه وتعالی می خواهیم صدای شیخ همچنان در مسجد نبوی شریف طنین افکن باشد.

والحمدلله اولا و آخرا

یزرگداشت ۵۰۰ دختر محجبه در الجزایر

یکی از فروشگاه های عرضه حجاب اسلامی در خیابان بن مهیدیدر جشن حجاب که حرکت "مجتمع السلم" (جامعه ی صلح) هر ساله آن را در الجزایر برگزار می کند، ۵۰۰ دختر الجزایری که تصمیم به پوشیدن حجاب گرفته اند مورد بزرگداشت قرار گرفتند.

این مراسم در شهر "قسنطینه" واقع در شرق الجزایر برگزار شد. به گفته مسئولان حرکت مجتمع السلم این تعداد محچبه تاکنون در این جشن سابقه نداشته. اولین باری که این چشن در سال ۲۰۰۴ برگزار گردید تنها ۴۸ دختر که تصمیم به انتخاب پوشش اسلامی گرفته بودند مورد بزرگداشت قرار گرفتند.

حرکت های لائیک این پدیده را مورد نکوهش قرار داده و مدعی اند اجبار این دختران از سوی والدین باعث حرکت رو به رشد حجاب در بین دختران نوجوان و جوان شده است.

ادامه مطلب ...

۵ سال پس از اشغال عراق

ارتش آمریکا  5 سال پس از اشغال عراق

ارتش آمریکا  5 سال پس از اشغال عراق!

از نگاه الجزیره

اولین قربانی آزادی بیان دانمارکی...

نوجوان ترک  در یکی از خابان های کپنهاگ پایتخت دانمارک روزنامه فروشی می کرد. شاید اگر موی سیاه و چهره ی شرقی اش او را لو نمی داد این حادثه رخ نمی داد.

بیداری اسلامی: زیر مشت و لگدهای تعدادی نژادپرست دانمارکی "اوزگر دنیس اوزون" شانزده ساله به شدت مجروح شد. وحشی های نژادپرست سپس بی رحمانه او را با اتومبیل خود زیر گرفتند و از محل متواری شدند. اوزگر بر اثر جراحت های وارده جان سپرد.

ادامه مطلب ...

باید آنها را خسته کنیم

یک سازمان  تندرو دانمارکی به نام "از مسلمان شدن اروپا جلوگیری کنید" (!) قصد دارد مسابقه جدیدی برای کاریکارتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام برگزار کند.

آندرس گراورس در گفتگویی با مجله یولاند پوستن که سال گذشته اولین بار کاریکاتورهای جنجال آمیز مزبور را منتشر کرد گفت: "ما قصد داریم با نشر کاریکاتورهایی از پیامبر محمد این ممنوعیت را از بین ببریم " وی همچنین گفت: "می خواهیم مسلمانان را به حدی خسته کنیم که دیگر دست به اعتراض نزنند"

این سازمان تندرو قصد دارد با فشار علیه مسلمانان آنان را مجبور به ترک اروپا کند.

از سویی دیگر اسامه بن لادن رهبر القاعده در نامه ی صوتی جدید خود که در اینترنت منتشر شده است کشورهای اروپایی را نسبت به عواقب این توهین ها هشدار داد.

ادامه مطلب ...