بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

دکتر نزار ریان. شهامتی که ثابت شد

انسان تا وقتی در محیط محدود خود زندگی می کند خیلی چیزها را باور نخواهد کرد. وجود انسانهایی که به چیزهایی دیگر به جز هم و غم روزمره  فکر می کنند. انسانهایی که حتی مرگ را به مسخره می گیرند.

دکتر نزار ریان لیسانس خود در رشته ی حدیث نبوی را از دانشگاه امام محمد بن سعود ریاض دریافت کرده بود. وی توانست فوق لیسانس را از دانشکده ی شریعت در اردن و دکترای رشته ی حدیث نبوی شریف را از دانشگاه قرآن کریم سودان دریافت کند.

او در دانشگاه اسلامی غزه به عنوان استاد رشته ی حدیث نبوی مشغول بود. او توانست فعالیت آکادمیک و سیاسی را با هم انجام دهد.

نکته مهم در شخصیت دکتر نزار ریان شجاعتی بود که گاه تا حد تهور می رسید. تهدیدی که علیه او وجود داشت همیشه جدی بود اما او همیشه همه ی اینها را به شوخی می گرفت. وی ده ها بار برای جلوگیری از بمباران خانه های مردم در غزه با یاران خود سد بشری تشکیل داده بود!  وقتی ارتش اسرائیل اعلام می کرد قرار است خانه ای منهدم شود او و یارانش با حضور در آن منطقه ارتش اسرائیل را مجبور به صرف نظر می کردند.

قبل از او فرزندد ۱۷ ساله ی وی ابراهیم در سال ۲۰۰۱ در حمله به یک شهرک یهودی نشین به شهادت رسیده بود.

او و ۱۱ نفر از خانواده اش در حمله ای توسط یک جنگنده ی اسرائیلی به شهادت رسیدند.

نظرات 4 + ارسال نظر
ALI سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

من عاشق همچین مردها هستم وبهشون افتخار میکنم وارزو داشتم که یکی ازاین هابشم
متشکرم

ابومقدام دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 04:39 ب.ظ http://meqdam.blogfa.com/

باسلام
آپم
منتظر دیدگاهتون هستم

رضا سه‌شنبه 6 تیر 1391 ساعت 12:44 ب.ظ http://www.photo-bidari.blogfa.com

سلام
من شما رو لینک کردم
شما هم اگه خواستین منو با اسم
“بیداری افکار اسلامی” لینک کنید
http://www.photo-bidari.blogfa.com
ممنون

mustafa شنبه 2 دی 1391 ساعت 11:16 ب.ظ

انشاا..... خدا نصیب ما هم بکند.....و مزه ی شهادت را به ما بچشاند.....آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد