بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

شرط گفتگو

 واتیکان دعوت تعدادی از شخصیتهای مسلمان را برای گفتگو رد کرد. بر اساس ادعای واتیکان دلیل رد شدن این درخواست این است که مسلمانان اعتقاد دارند قرآن کلام خداوند است!

کاردینال "جان لویس توران" مسئول امور مربوط به مسلمانان در واتیکان می گوید: "اجرای یک گفتگوی دینی جدی با مسلمانان خیلی سخت است، چون آنها اعتقاد دارند قرآن با نص خود کلام خداوند است و این مساله را بطور عمیق مورد بررسی قرار نمی دهند.

وی همچنین می گوید: "مسلمانان اجازه نمی دهند که قرآن بطور عمیق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد چون به گفته آنان این کتاب با املای خداوند نوشته شده". سپس اضافه می کند: "با این تفسیر جامد سخت است که محتوای این دین مورد بررسی قرار بگیرد."

توران همچنین مدعی شد که مسلمانان می توانند در اروپا مسجد بسازند در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی قیدو بندهایی برای بنای کلیساها در کشورهای اسلامی قرار می دهند یا از ساخت آن جلوگیری می کنند.

قبل از این 138 شخصیت مسلمان که بیشترشان از شخصیتهای رسمی بودند با ارسال دعوتنامه ای از واتیکان برای اجرای یک گفتگو بر اساس اعتقادات مشترک دعوت کرده بودند. بر اساس آنچه در این دعوتنامه آمده است دوستی خداوند و محبت به همسایه سنگ اساس این دو دیانت می باشد.

منبع خبر: مفکرة الاسلام

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ اینبار ابرهه!

تام کانکریدواین روزها سخت گیری در قوانین هجرت و دشمنی با دیگر نژادها و ادیان سیاست تبلیغاتی خوبی توی بعضی از کشورهای اروپایی است.

این بار برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا هم شدیدا دارند این روش را پی می گیرند.

"تام کانکریدو" کاندیدای جمهوری خواه که قبلا تهدید کرده بود که مکه و مدینه را نابود خواهد کرد، در یک کلیپ تبلیغاتی تلویزیونی و همچنین یک اعلان رادیویی نسبت به آنچه آن را "سیاست های مهاجرتی که باعث ورود تروریستها خواهد شد" ابراز نگرانی می کند.

در این کلیپ شخصی "مجهول" اقدام به انفجار یک مرکز تجاری در آمریکا می کند.

در این کلیپ ضمن نمایش صحنه هایی از عملیات تروریستی که در برخی کشورهای اروپایی رخ داده است پیامی با این مضمون به نمایش درمی آید: "این بهایی است که باید به سیاستمدران ضعیفی که نمی توانند از مرزهای ما در برابر اینهایی که "برای کشتن می آیند" دفاع کنند، پرداخت کنیم"

این کلیپ به تدریج در چند ایالت آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.

"ابراهیم هوپر" سخنگوی مجلس روابط اسلامی آمریکا "کایر" درباره این کلیپ تبلیغاتی گفت: "واضح است که ایشان (کانکریدو) سعی دارد از ارتفاع تاسفبار گفتمان اسلام ستیز در جامعه ما جهت تبلیغ برای اهداف سیاسی اش استفاده کند"

قابل ذکر است که  وی قبلا در سخنانی در سال 2005 عنوان کرده بود در صورت هر هجومی علیه آمریکا دستور خواهد داد مکه و مدینه با یک حمله هسته ای نابود شوند!

باید دید این ابرهه جدید در این انتخابات چه خواهد کرد و آیا این سخنان بعدها نیز شنیده خواهد شد.


منبع خبر: اسلام آن لاین (با تغییر اندک)

باید کاری کرد!

نجیب ساورسملیاردر مسیحی مصری "نجیب ساورس" قصد دارد دو کانال جدید ماهواره ای را در برابر آنچه آن را "ازدیاد تاثیر محافظه کاری دینی و اجتماعی در مصر" دانست، به راه بیاندازد.

این ملیاردر قبطی که صاحب یکی از بزرگترین شرکت های ارتباطی در خاورمیانه است نگرانی خود را از فزونی دختران محجبه اعلام کرد و گفت: "من ضد حجاب نیستم ولی وقتی توی خیابان راه می روم فکر می کنم توی ایران هستم!"

او گفت: یکی از این دو کانال که برای پخش فیلم است اول سال 2008 به راه خواهد افتاد و به دنبال آن یک کانال اخبار آغاز به کار خواهد کرد.

این ثروتمند نصرانی قبل ازاین دو کانال، شبکه otv را نیز دارد.

او می گوید سعی کرده از طریق این کانال (otv) به مواجهه با کانالهای محافظه کار و مذهبی بپردازد. وی همچنین می گوید: "اگر فیلم از حدود سنت ها و ارزش ها فراتر رود پخش نخواهد شد اما اگر فیلمی پخش شود سانسور نمی شود!"

این کانال سال گذشته پس از پخش یکی از فیلمهای مستهجن که در آن صحنه های جنسی حذف نشده بود مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که ساویرس رابطه نزدیکی با کلیسای ارتدوکس قبطی و سرکرده آن دارد.

 

منبع: مفکره الاسلام


از قرار معلوم رشد اسلام خواهی در جامعه مصری موجب نگرانی قبطی ها شده است. از نظر آنان پخش و تزریق بی بند وباری در جامعه راه حل مناسبی برای مبارزه با این پدیده است.

در مقابل ازدیاد شبکه های دعوی اسلامی و گستردگی مخاطبان این شبکه ها باعث نگرانی شدید جریان بی دین و همینطور ارتدوکس های مصری شده است.

مصر یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین کشورهای اسلامی است که در تاریخ معاصر شاهد بروز حرکت ها و شخصیت های اسلامی بزرگی بوده است.

اجرای نظارت بر سازمان های خیریه بین المللی

 پس از حادثه  دزدیده شدن کودکان سودانی و چادی که توسط یک موسسه فعال در زمینه کمکهای انسانی غربی رخ داد در یک نظر سنجی که در مورد فعالیت این موسسات در کشورهای اسلامی و عربی در سایت الجزیره صورت گرفت تقریبا ۸۴٪ بازدیدکنندگان خواهان اجرای نظارت بیشتری بر این موسسات شدند.

در این حال ۱۶٪ از نظر دهندگان این حادثه را یک حالت خاص دانستند و با پیشنهاد گروه اول مخالفت کردند.

این نظرسنجی به مدت سه روز  از تاریخ ۳ تا ۶ نوامبر جاری انجام گرفت و بیش از ۱۱۰۰۰ نفر در آن شرکت کردند.

موسسه فرانسوی "آرش دو زو" اقدام به ربودن ۱۰۳ کودک از سودان و چاد نموده بود.

این فرانسوی ها!

موسم حج امسال  هم کم کم نزدیک می شود.

مکه این شهر ممنوعه به اندازه کافی برای دیگران عجیب و افسانه ای هست!
اما برای مسلمانانی که در کشورهای دور زندگی می کنند شوق دیدار این میعادگاه ابراهیم رنگ دیگری دارد.

سال گذشته یک پیرمرد چچنی ۶۳ ساله مسیر حج را با دوچرخه طی کرد. یعنی وی با عبور از ۱۳ کشور و طی مسافت ۱۲۰۰۰ کیلومتر پس از ۱۰ هفته رکاب زدن به مکه رسید!

اما امسال یک دانشجوی فرانسوی می خواهد همین کار را انجام دهد. «مومو ژیداهوی» باید مسیر ۳۰۰۰ مایل را از فرانسه در قاره اروپا تا سرزمین حجاز رکاب بزند.

البته این کار توی خانواده آنها چندان بی سابقه نیست. پدربزرگ او نیز سالها قبل همین مسیر را طی کرده بود البته پای پیاده!


منبع خبر: اسلام آنلاین.نت

۵ سال پس از کشتار مسلمانان در ایالت گجرات

ناریندرا مودی نخست وزیر ایالت

پس از گذشت 5 سال از کشتار 2500 شخص اغلب مسلمان در جنایتی که در ایالت گجرات واقع در جنوب هند رخ داد، تعدادی از تندروهای هندو اعتراف کردند که این جنایت را با مشارکت تعدادی از مسئولین حکومتی ایالت انجام داده اند.

این اعترافات طی سلسله فیلمهایی توسط هفته نامه هندی "تیهیلیکا" در سایت این مجله منتشر شده است.

تندروهای هندو در این اعترافات تعریف می کنند که چگونه صدها مسلمان را زنده زنده تکه تکه کرده اند، همچینن چگونه برخی از قربانیان را زنده زنده در آتش سوزانده اند. حتی بر خی از آنها اعتراف کرده اند که چگونه شکم زنان حامله را دریده اند...

همچنین در برخی از این فیلمها که به دست نویسنده مجله رسیده، نشان داده شد که چگونه تندروهای هندو برای تکه تکه کردن و خفه کردن مسلمانان و انداختن آنها در آتش با هم مسابقه می دهند...

 

"تارون تیچبال" نویسنده این مجله می گوید: "این داستان واقعا وحشتناکی است که باعث می شود از خود بپرسیم ما الان در چه هندی زندگی می کنیم" وی ادامه می دهد: "چیزی که قضیه را وحشتناک تر می کند این است که این اعترافات حاکی از هیچ احساس پشیمانی یا ناراحتی وجدان نیست"!

 

در این جنایت وحشتناک در حدود 2500 نفر که اغلبشان مسلمان بودند توسط تندروهای هندو ذبح و تکه تکه شده و آتش زده شدند. این فاجعه در جنوب هند به سال 2002 میلادی زمانی رخ داد که تعدادی از حجاج هندو در حادثه آتش سوزی قطار جان خود را از دست دادند. متاسفانه درست پس از این حادثه بدون هیچ دلیل و مدرکی مسلمانان به شرکت در این حادثه متهم شدند!

 

همچنینی در این فیلمها "هاریچ بات" سیاستمدار هندوی وابسته به گروه افراطی "باگرانگ دال" که عضو حزب حاکم "باهاراتا جاناتا" نیز هست اعتراف می کند نخست وزیر ایالت "ناریندرا مودی" برای اجرای این جنایت به تندروها چراغ سبز نشان داده است.

وی ادامه می دهد: "مودی به ما گفت: فقط سه روز مهلت دارید تا آنچه می خواهید را انجام دهید و او بیشتر از این به ما مهلت نخواهد داد.

 

منبع: اسلام آن لاین (باکمی تغییر و تصرف)

 

 

این فاجعه تنها بخشی کوچک از آن چیزی است که متاسفانه بارها و بطور مستمر علیه مسلمانان رخ می دهد. چند سال قبل نیز قبل از جدایی اقلیم تیمور شرقی دارای غالبیت مسیحی از اندونزی جنایات بسیار وحشتناکی علیه مسلمانان رخ داد که حتی فیلمبرداری هم شده بود.

 

این دقیقا ما را به یاد کشتارهای عظیمی می اندازد که پس از جدایی پاکستان از هند روی داد. پس از اعلان جدایی پاکستان خیلی از مسلمانان هند توسط برخی گروه های هندو مجبور به مهاجرت شدند و تعداد زیادی نیز طی این مهاجرت بر اثر گرسنگی و خشونت هندوها  از بین رفتند.