بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

فراخوان تویتری در دفاع از حیای عمومی در امارات

دو دختر اماراتی به نام‌های اسماء المهیری و حنان الریس به هدف دفاع از حیای عمومی کمپینی را در تویتر به راه انداخته‌اند.

حضور زنانی که لباس‌های بسیار نامناسب که گاه تنها قسمت بسیار کمی از بدن را می‌پوشاند در مراکز خرید لوکس امارات بسیار چشمگیر است؛ چیزی که برای یک کشاور مسلمان که مردمی مذهبی و پایبند به آداب و سنت‌های اجتماعی دارد بسیار نامناسب و آزار دهنده است.

افراد بسیاری از دویست ملیت متفاوت در امارات به کار و زندگی مشغولند و قوانینی در مورد لزوم رعایت احتشام و حیا در لباس موجود است، هرچند اجباری در اجرای آن موجود نیست.

اسماء در یکی از تویت‌های خود می‌گوید در یکی از مراکز خرید در ابوظبی خانمی را دیده که لباسی بسیار نامناسب و کوتاه پوشیده است و پلیس را از این مساله مطلع ساخته است اما پلیس به وی گفته است اعلامیه‌ای در این مورد در ورودی‌های مرکز خرید موجود است و آنان نمی‌توانند کاری بیشتر از این انجام دهند.

حنان الریس نیز در یکی از تویت‌های خود با انتقاد از لباس برخی از این زنان که «تنها با یک پیراهن» در اماکن عمومی حاضر می‌شوند نوشت: چنین رفتارهایی برای مسلمان و غیر مسلمان غیر متمدنانه به شمار می‌رود و چنین کسانی نباید اجازه وارد شدن به اماکن عمومی را داشته باشند.

فراخوان این دو دختر اماراتی با واکنش مثبت بسیاری از شخصیت‌های تاثیرگذار و بسیاری از جوانان اماراتی و غیراماراتی مواجه شده است. برخی از جوانان نیز سخنان «دومینیک جِرِمی» سفیر بریتانیا در امارات را منتشر کرده‌اند که در آن از شهروندان بریتانیایی مقیم در امارات خواسته است سنت‌ها و عادت‌های اجتماعی امارات را در نظر داشته باشند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط یک مجلهٔ وابسته به وزارت کشور امارات ۷۲ درصدر از خارجی‌های مقیم امارات با سنت‌ها و طبیعت اجتماعی امارات بیگانه هستند.

منبع خبر: الجزیره

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 06:38 ب.ظ

سلام مطالب خوبی بود موفق باشی

لاتحزن پنج‌شنبه 1 تیر 1391 ساعت 05:38 ب.ظ http://laatahzan.blogfa.com

احسنت به غیرت این دو تا دختر در امارات امیدوارم همه به فکر حفظ حجاب اسلامی باشند
تشکر از شما

نورا یکشنبه 25 تیر 1391 ساعت 07:44 ب.ظ http://islamicbidary.blogfa.com

با سلام،بیشتر مطالب وبلاگتون رو خوندم.مطالبتون تکراری نبود .از این نظر ممنون. بیشتر وبلاگ ها مطالبشون رو کپی،پیست می کنند البته وبلاگ من هم از این نظر مستثنی نیست البته سعیم اینه که اینطور نباشه ولی خوب هر مطلب جدید و جالبی که یافت می کنم از تیتر شدن توی اینترنت مستثنی نشده ولی با این حال بهتون پیشنهاد می کنم که مطلبم درمورد ملیتا رو بخونید شاید هنوز ندیده باشیدش!با تشکر!

بنیامین چهارشنبه 28 تیر 1391 ساعت 09:31 ق.ظ http://nosubmit.blogfa.com

با سلام
واقعا دارن حیا و ارزشهای اسلامی رو از بین میبرن و از سویی دیگر جان مسملمانان را براحتی میگیرن. برادران مسلمان ما در فلسطین- افغانستان - عراق و.. حالا هم میانمار. مرگ بر استکبار

بیداری اسلامی سه‌شنبه 28 شهریور 1391 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام
در رابطه با تحقق بیداری اسلامی قرارگاهی تشکیل دادیم و میخواهیم تمام جوانان را دور هم جمع کنیم
برای عضویت یک ایمیل به آدرس ایمیل قرارگاه بفرست
آدرس سایت:www.qoba.net

لیلی موسی پور شنبه 11 آذر 1391 ساعت 05:16 ب.ظ http://motaharimoallem.blogfa.com/

با سلام .من شمارادر وبلاگم لینک کردم.لطفا شماهم مرا لینک کنید .با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد