بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

اشغال فلسطین... ۶۰ سال گذشت

نقش امید بر دیوار ظلم

اندکی صبر... سحر نزدیک است

سجده قبل از آغاز مسابقه

بیداری اسلامی: قبل از شروع مسابقه ی شنای بین المللی آبهای آزاد به مسافت ۱۰ کیلومتر در اسپانیا "محمد المتولی" سجده کنان از خداوند مدد می طلبد. شناگر اسرائیلی "دانیل کاتزیر" پشت سر او در عکس دیده می شود. (از اسلام آنلاین)

سامی الحاج آزاد شد

سامی الحاج اینگونه از نیروهای آمریکایی تحویل گرفته شد!سامی الحاج  عکاس سودانی الجزیره که بدون هیچگونه مدرک و بدون اینکه حتی تهمتی متوجه او شود و بدون محاکمه بیش از شش سال در گوانتامو  اسیر یا زندانی بود بالاخره آزاد شد.

بازداشتگاه گوانتانامو تحت هیچ قانون و موافقت نامه ی بین المللی قرار ندارد. به دلیل قرار گرفتن این بازداشتگاه در خاک کوبا (آمریکا این منطقه را به زور از کوبا اجاره گرفته است!) حتی قوانین ایالات متحده نیز در این فراموشگاه نافذ نیست.

آنگونه که اسماء اسماعیلوف همسر سامی الحاج  می گوید قرار بود مدتها قبل سامی آزاد شود اما پس از حادثه بی احترامی به قرآن کریم در گوانتانامو سامی یکی از کسانی بود که در اعتراض شدید زندانیان شرکت کرد و به احتمال زیاد این حادثه در ادامه بازداشتش نقش داشته است.

همسر سامی الحاج دارای تابعیت آذربایجانی است. سامی الحاج دارای فرزندی است هفت ساله که بیش از شش سال او را ندیده است.

همسر و فرزند سامی الحاج

استعفای سردبیر مجله ی هتاک

سردبیر مجله ی دانمارکی یولاند پوستن بطور ناگهانی استعفای خود را تقدیم کرد. وی دلیل این استعفا را دلایل شخصی اعلام کرد. اما اکثر کارکنان این مجله دلایل وی را ناکافی دانستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاریکاتورهای اهانت آمیز در این استعفا نقش داشته عنوان کرد هیچ ارتباطی بین استعفایش و آن کاریکاتورها وجود ندارد اما بسیاری از کارکنان یولاند پوستن اعتقاد دارند این عامل در استعفای "کارستن جوسته" بی تاثیر نیست.

وی ۱۷ سال سردبیری مجله فوق را بر عهده داشت.

منبع خبر: سایت المسلم

مبارزه با تروریسم

تروریست هایی را که می بینید در حمله ی جدید اسرائیلی های مظلوم کشته شده اند. این چهار تروریست به همراه مادر خود یکجا کشته شده اند. به نظر من باید جامعه ی بین الملل و سازمانهای حمایت از حقوق بشر حمایت بیشتری از رژیم اسرائیل به عمل بیاورند

تخریب خانه های مستضعفین در بلوار شهید فاضلی

مطلب جدید ابوعمار رو توی وبلاگش خودنم. یعنی بیش از آنکه خواندنی باشد دیدنی است. واقعا غم انگیز است که برادران و خواهران بلوچ ما اینگونه باید زندگی کنند و اینگونه خانه هایشان تخریب شود. لینک مطلب رو توی لینک های روزانه گذاشته ام.

حتما سری به این یادداشت ایشان بزنید

درباره ایگور ها چه می دانید؟

ایگورها مسلمانانی هستند که در استان "ژینگ جیانگ" (شین جیانگ) چین زندگی می کنند. این استان به سال ۱۹۴۹ به اشغال چین کمونیست درآمد.

از آن روز تاکنون تمام سعی حکومت چین در از بین بردن توازن جمعیتی در این منطقه بوده است. در حالی که تا قبل از اشغال تقریبا بیش از ۹۰٪ اهالی این منطقه را ایگورها تشکیل می دادند.

هم اکنون دو قومیت ایگور که مسلمان هستند و به زبان ترکستانی صحبت می کنند و "هان" که چینی صحبت می کنند در استان ژینگ جیانگ ساکن هستند. حکومت نیز به طرز آشکاری از هان ها حمایت می کند.

اما نکته ی غم انگیز در این میان سیاست های پلیسی و اطلاعاتی وحشتناک حکومت کمونیست است. به گفته ی یکی از ایگورها، یک ایگور نمی تواند حتی به یک همقوم خود اعتماد کند. بارها پیش آمده که جاسوسهای حکومتی هم قومان خود را نیز به زندان و تیرباران کشانده اند.

خانم "ربیعه قدیر" که ریاست کنفرانس جهانی ایگورها را برعهده دارد می گوید ایگورها که سال ۱۹۴۹ حدود ۹۰ ٪ ساکنان ژینگ جیانگ را تشکیل می دادند هم اکنون در اثر سیاست اسکان حکومت چین به ۴۰٪ رسیده است. وی می گوید سیاست حکومت این است که حدود ۲۰۰ملیون از نژاد هان را به تدریج در سرزمین مسلمانها اسکان دهد.

وی همچنین به گزارش سازمان ملل درباره ی اجرای بیش از ۴۶ انفجار آزمایشی هسته ای در مناطق مسلمان نشین ایگور اشاره کرد که این انفجارها باعث مبتلا گردیدن بسیاری از ساکنان به بیماری های سرطانی شده است.

وی گفت بسیاری از دختران ایگور به اجبار حکومت به کار در کارخانه های شرق چین گماشته شده و حتی مجبور به ازدواج با غیر ایگورها شده اند.

حکومت چین به شدت با مظاهر  مذهبی مسلمانان ژینگ جیانگ مبارزه می کند. به گفته ی مخالفان حکومت چین، تاسال ۱۹۹۷ میلادی ۷۰۰ حکم اعدام علیه این اقلیت به اجر اگذاشته شده. حکومت چین بارها مسلمانان ایگور را به ارتباط با القاعده و اسامه بن لادن محکوم کرده است.(چه بدعتی ساخت این بوش!)

استان ژینگ جیانگ منطقه ی صحرایی بسیار وسیعی است که هم اکنون در غرب چین واقع است.

منبع اطلاعات: سایت الجزیره


مطمئنا خیلی از ما اطلاعی درباره ی برادران و خواهرانمان در چین نداریم و شاید نام ایگورها نیز برایمان تازگی دارد. از تمام دوستانم که وبلاگ دارند می خواهم این اطلاعات را منتشر کنند. این مهم نیست که حتما بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم. مهم این است که حداقل بی خبر نباشیم و از آنچه در توانمان است دریغ نورزیم.

پیامبرمان می گوید: مثال مومنان در محبت بینشان مانند یک جسم واحد است که اگر عضوی از آن به درد آید دیگر عضوها نیز برای آن دچار بی خوابی و تب می شوند..

سعی خواهم کرد به تدریج درباره اوضاع دیگر مناطق مسلمان جهان نیز بنویسم و شاید دوباره نیز به وضعیت ایگورها بپردازم.

برای اطلاعات بیشتر حتما نگاهی نیز به اینجا بیاندازید.