بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

اختراع دستگاهی برای تشخیص گوشت خوک از دیگر گوشتها

تیم پژوهشی دانشگاه شارجه که در نمایشگاه بین المللی اختراعات در سویس شرکت کرده بود توانست موفقیت های چشم گیری به دست آورد.

این تیم توانست یک مدال طلا و دو مدال نقره را به پاس سه اختراع خود به دست بیاورد.

اولین اختراع این گروه دستگاهی به اندازه یک کارت اعتباری که می تواند نوع گوشت را به طور دقیق تشخیص دهد و مشخص کند که گوشت مورد استفاده در غذا مربوط چه حیوانی است. این اختراع را دکتر عواد الخلف (استاد حدیث و علوم حدیث دانشگاه شارجه)، دکتر ابراهیم کامل و دکتر معمر بالطیب، به انجام رسانده اند.

 

از راست به چپ: دکتر عواد الخلف، دکتر ابراهیم کامل و دکتر معمر بالطیب

 

دکتر عواد الخلف درباره ی این اختراع می گوید: "این دستگاه برای مسلمانانی که در غرب زندگی می کنند کارآمد است زیرا می تواند نوع گوشت را قبل از خرید مشخص کند."

دکتر ابراهیم کامل می گوید: "هر بافت حیوانی دارای مکونات مخصوص به خودش است و دقیقا مانند اثر انگشت منحصر به فرد است. ما مشخصات انواع بافت های حیوانی و مشخصات آن را در این دستگاه جمع آوری و ذخیره کرده ایم. هرگاه گوشت مورد نظر تحت امواج فراصوتی این دستگاه قرار بگیرد، مشخصات به دست آمده با انواع ذخیره شده در حافظه ی این دستگاه مقایسه می شود و نام حیوان بر روی نمایشگر دستگاه نمایان خواهد شد."

 

این اختراع با استقبال سرمایه گذاران زیادی مواجه شده است. یکی از سرمایه گذاران آلمانی در مصاحبه با الجزیره می گوید: "این دستگاه تنها برای مسلمانان دارای اهمیت نیست بلکه  برای وارد کنندگان گوشت و گمرک ها نیز بسیار ضروری است زیرا می تواند جلو کلاهبرداری های موجود را بگیرد." وی همچنین به رسوایی یکی از واردکنندگان گوشت اشاره کرد که چندی قبل گوشت گربه را به عنوان گوشت خرگوش به بازار وارد کرده بود.

 

این مخترعین همچنین دستگاه دیگری اختراع کرده اند که می تواند تشخیص دهد آیا گوشت مورد نظر به روش اسلامی ذبح شده است یا نه.

اما تیم داوری جشنواره مدال طلا را به پاس اختراع دیگر این گروه که دستگاهی است برای تشخیص میزان قند موجود در غذاها، به این گروه اهدا کرد. این دستگاه می تواند برای بیماران مبتلا به قند، مناسب باشد. این اختراع نیز توسط دکتر عواد الخلف، دکترمعمر بالطیب و دکتر انس یوسف، به ثبت رسیده است.

 

این مخترعین به پاس تلاش های خود به عضویت سازمان بین المللی مخترعین "IFIA" درآمدند. این سازمان ضامن حفظ حقوق مخترعین در سراسر جهان می باشد.

منبع: الجزیره. نت


من نیز این موفقیت چشمگیر را به استاد عزیزم دکتر عواد الخلف تبریک می گویم. امیدوارم این موفقیت ها همچنان ادامه داشته باشد و شروع مبارکی باشد برای خارج شدن از عرصه نظریه و تئوری به عرصه ی تولید.
نظرات 3 + ارسال نظر
رهگذر سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 10:40 ق.ظ

بنده هم به نوبه خودم این موفقیت رو به شما و همه مسلمین وبالاخص اساتید محترم تبریک عرض میکنم .

به امید درخشش هر چه بیشتر اسلام ومسلمین

[ بدون نام ] شنبه 15 تیر 1387 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام
واقعا خوشحال شدم از شنیدن این خبر امیدوارم هم چنین موفق و پیروز به پیش بروند

اسما پنج‌شنبه 22 مهر 1389 ساعت 08:53 ب.ظ http://shayadiman.blogfa.com/

خیلییییی از موفقیت مسلمانان اونم تا به این اندازه خوشحالم ولی نمی دونم جرا این تلوزیون ما اینهمه سانسور خبری داره ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد