بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

آدرس جدید سایت بیداری اسلامی

 

دوستان عزیز السلام علیکم

سایت بیداری اسلامی یکی از سایت های قدیمی اهل سنت است که سال 1383 آغاز به کار نموده است.

متاسفانه در این دو ماه اخیر به علت مشکلی که با سرویس دهنده‌ی این سایت در ایران رخ داد این سایت در دسترس نبود.
الحمدلله توانستیم این سایت را دوباره بر روی آدرس جدید فعال نماییم.
از شما برادران و خواهران گرامی می‌خواهم این آدرس جدید را به دیگران اطلاع دهید و اگر خود دارای سایت یا وبلاگ هستید حتما این آدرس جدید را به جای آدرس قبلی قرار دهید.
منتظر حضور شما در بیداری اسلامی هستم.
موفق و موید و پیروز باشید.
ابوعامر ملامحمدی

آدرس جدید:


والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

نظرات 5 + ارسال نظر
ندای قران شنبه 5 دی 1388 ساعت 09:00 ق.ظ http://tahrui.blogsky.com


..وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلاَ تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللهُ لَکُمْ وَاللهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ (22) [سورة النور].
اللَّهُمَّ زَیِّنّا بِزِینَةِ القُرْآنِ، وَأَدْخِلْنا الْجَنَّةَ بِشَفاعَةِ القُرْآنِ، وَأَکْرِمْنا بِکَرامَةِ القُرْآنِ. اللَّهُمَّ أَلْبِسْنا بِخِلْعَة القُرْآنِ، وَشَرِّفْنا بِشَرافَةِ القُرْآنِ، وَارْحَمْ جَمِیعَ أُمَّةِ حَبِیبِکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ بِحُرْمَةِ القُرْآنِ. اللَّهُمَّ اجْعَلْ القُرْآنَ الکَرِیمَ سَبَباً لَنا إِلَى الفَوْزِ الأَکْبَرِ العَظِیمِ. اللَّهُمَّ إِنَّنا فُقَرَاءُ إِلَى رَحْمَتِکَ. اللَّهُمَّ إِنَّنا ضُعَفاءُ فَقَوِّنا، وَإِنَّنا إِلَى رَحْمَتِکَ فُقَراءُ فَاغْنِنَا. اللَّهُمَّ اغْنِنَا عَمَّنْ أَغْنَیْتَهُ عَنّا. اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعَةَ رِزْقِنا آخِرَ حَیاتِنا عِنْدَ الکِبَرِ. اللَّهُمَّ لاَ تُحْوِجْنا إِلَى لَئِیمٍ فَیَطْرُدَنا. اللَّهُمَّ کُنْ لَنا رَحِیماً وَبِنا رَحِیماً، یا أَرَحَمَ الرَّاحِمِینَ! تَقَطَّعَتْ الأَسْبابُ إِلاَّ سَبَبُکَ، فَأَنْتَ رَبُّنا، وَأَنْتَ خَالِقُنا، وَأَنْتَ رازِقُنا، إِلَى مَنْ تَکِلُنا یا إِلَهَنا؟! إِنْ طَرَدْتَنا فَمَنْ ذا الَّذِی یَرْحَمُنا یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یا الله.
رَبِّ اغْفِرْ لِی وَتُبْ عَلَیَّ رَبِّ اغْفِرْ لِی وَلِوَالِدَیَّ
رَبِّ ارْحَمْهُمَا کَمَا رَبَّیَانِی صَغِیراً

اللَّهُمَّ تَقَبَّلْ مِنَّا صَالِحَ الأَعْمَالِ وَاجْعَلهَا خَالِصةً لِوَجْهِکَ

سلام برادر عزیز روزه روز عاشورا فردا یادت نره مارا هم دعا کن

ندای قران دوشنبه 7 دی 1388 ساعت 04:08 ب.ظ http://tahruinews.com

حکم شرعی در مورد وصیت چیست؟ متن وصیت نامه چگونه باشد؟ وصیت باید در چه مواردی باشد؟





الحمدلله،



کسی که میخواهد در مواردی، از جمله امور مالی وصیت کند باید قبل از فرا رسیدن موت بر آن وصیت کند، بر وصیت نامه شاهد بگیرد و آن را قانونی کند. وصیت بر دو نوع است:

1- وصیت واجب

2- وصیت مستحب

اوّل: وصیت واجب

وصیت به آنچه که بدهکار است و آنچه که طلبکار است و وصیت به امانات که نزد او گذاشته شده اند.

وصیت به معاملاتی که نیمه کاره مانده اند و تعیین مبالغ و قیمت ها؛ وصیت به این امور واجب است تا حقی از فردی ضایع نشود و ذمه ی خودش فارغ شود و وارثانش بعد از مرگ او با هم درگیر نشوند؛ رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ می فرماید : « مَا حَقُّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ لَهُ شَیْءٌ یُوصِی فِیهِ، یَبِیتُ لَیْلَتَیْنِ إِلَّا وَوَصِیَّتُهُ مَکْتُوبَةٌ عِنْدَهُ » بخاری (2738) مسلم (1627)

[برای مسلمانی که مالی دارد و باید درباره آن وصیت کند، جایز نیست که دوشب بر او بگذرد بدون اینکه وصیتش را نوشته باشد.]

دوّم: وصیت مستحب

وصیت مستحب مربوط به اموری است که شخص می خواهد خیرات و صدقات نفلی انجام دهد مانند وصیت به ثلث مال یا کمتر از آن برای یکی از خویشاوندان و یا دیگران و یا وصیت می کند که مقداری از مال و ثروت او را به فقرا و مساکین بدهند و یا در کارهای خیر و عام المنفعه خرج کنند. مانند: بنای مساجد و ...

رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ می فرماید :« إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ أَعْطَاکُمْ عِنْدَ وَفَاتِکُمْ ثُلُثَ أَمْوَالِکُمْ زِیَادَةً فِی أَعْمَالِکُمْ .» مجمع الزوائد (4/212)

[پروردگار، هنگام وفات شما در مورد یک سوم اموالتان به شما اختیار داده است تا از این طریق اعمال خیر شما بیشتر شود.]

هیثمی در مجمع الزوائد (4/212) گوید: «رواه الطبرانی (در « المعجم الکبیر» 4/198(4129) ) و اسناد حسن» و أخرج امام احمد فی مسنده (أحمد (6/441) )نحوه عن ابی الدرداء .

سعد بن ابی وقاص رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ گوید: من در مکه بودم، پیامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ به دیدنم آمد و در حالی که او دوست نداشت در سرزمینی بمیرد که از آن هجرت نموده است، پیامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود: « یَرْحَمُ اللَّهُ ابْنَ عَفْرَاءَ» [الله تعالی ابن عفراء را مورد رحمت خویش قرار دهد،] گفتم: یا رسول الله! آیا می توانم تمام مالم را وصیت کنم؟ پیامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود : خیر، گفتم: نصف چطور؟ گفت: خیر، گفتم: یک سوم چطور؟ رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:[ الثُّلُثُ، وَالثُّلُثُ کَثِیرٌ، إِنَّکَ أَنْ تَدَعَ وَرَثَتَکَ أَغْنِیَاءَ، خَیْرٌ مِنْ أَنْ تَدَعَهُمْ عَالَةً، یَتَکَفَّفُونَ النَّاسَ فِى أَیْدِیهِمْ] «بله می توانید به یک سوم مالتان وصیت کنید در حالی که یک سوم بسیار است، اگر تو ورثه خود را در حالی وداع نمایی که اغنیا باشند بهتر از آن است که آنها را در حالی وداع کنی که فقیر و بینوا باشند و بر اثر فقر و بینوایی به سوی مردم دست دراز کنند و سوال کنند» ، لفظ این حدیث در بخاری است.

در بخاری در جایی دیگر با این الفاظ روایت شده است، سعد ابن ابی وقاص رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ گوید: به رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ عرض نمودم، یا رسول الله می خواهم وصیت کنم؛ در حالی که دختری دارم، گفتم: یا رسول الله! آیا به نصف مالم وصیت کنم؟ رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمودند:[ النِّصْف کَثِیر] «نصف زیاد است»، گفتم: آیا یک سوم مالم را وصیت کنم؟ پیامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:[ الثُّلُثُ، وَالثُّلُثُ کَثِیرٌ، أَوْ کَبِیرٌ] «بله به یک سوم وصیت کن در حالی که یک سوم بسیار است؛ یا فرمود : یک سوم زیاد است» سعد بن ابی وقاص رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ می فرماید: مردم به یک سوم مال خود وصیت می نمودند و رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ به آنها اجازه می داد.



و بالله التوفیق، وصلی الله علی نبینا محمد وآله و صحبه وسلم

سلام استاد به وبلاکم سرد بزن جزاکم الله خیر






ندای قران دوشنبه 7 دی 1388 ساعت 09:52 ب.ظ http://tahrui.blogsky.com

به نقل از هیات فتوای شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب ایران



حکم خواندن نماز در منزل چیست؟

خواندن نماز فرض در منزل برای مردان درست است اما بسیار بهتر است که نماز فرض خود را در مسجد و با جماعت ادا کند به دلیل فرموده رسول الله صلی الله علیه و سلم که فرمود: ( نماز جماعت 25 یا 27 برابر بیشتر از نماز تنهایی خواندن اجر دارد ). اما در مورد نماز سنت بهتر است که در منزل ادا شود.

سلام برادر منتظر حضور سبزتان در ندای قران هستیم

گروگی گروگ زاده پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 01:16 ب.ظ http://g4g.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید

وبلاگ گروگ با مطالبی متفاوت و مفید به روز شد

منتطر قدوم سبز شما [گل]

بنیامین جمعه 15 مرداد 1389 ساعت 12:43 ق.ظ

با سلام خدمت برادران و خواهران عزیز

وبلاگ "جوانان اهل سنت و جماعت ایران" با مطالبی تحت عناوین "سرمایه در اسلام" و "حقیقت ماجرای غدیر" به روز شد.
http://javananahlesonatiran.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد