بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

سایت بیداری

سلام دوستان عزیز 

متاسفانه سایت بیداری دچار مشکل فنی است و شاید مدتی در دسترس نباشد.  

 

ان شاءالله به زودی مشکل حل خواهد شد و برخواهیم گشت. امیدواریم ما رو ببخشید. 

سرود ملی فرانسه هو شد!!

این بار اول نیست که "لا مارسیا" سرود ملی فرانسه توسط فرانسوی های دارای اصول مغربی یا تونسی و یا الجزائری مورد تمسخر قرار می گیرد. 

طی دیدار دوستانه ای که دیروز سه شنبه 14 اکتبر بین تیم های فرانسه و تونس برگزار شد تماشاگران بازی که مثلا فرانسوی بودند با سوت و هو کشیدن از سرود ملی فرانسه استقبال کردند! 

این تماشاگران که تعدادشان تقریبا 60 هزار نفر براورد می شد همچنین"خاتم بن عرفه" بازیکن فرانسوی تونسی الاصل تیم ملی فرانسه را مورد تمسخر قرار دادند. 

پیشینه ی استعماری فرانسه و همینطور وضعیت نامناسب زندگی و شغلی جوانانی که دارای ریشه ی عربی هستند باعث شده این جوانان هیچگونه علاقه ای به مظاهر ملی و وطنی فرانسه نداشته باشند. 

در سلسله ناآرامی هایی که به سال 2005 در حومه های شهرهای فرانسه رخ داد جوانان نسل دومی مهاجر دست به اقدامات تخریبی وسیعی زدند که با اعلام قوانین منع عبور و مرور پایان پذیرفت. 

سیاستمداران فرانسوی خواستار برخورد جدی با این پدیده شده اند. این سومین باری است که سرود ملی فرانسه اینگونه مورد "بی احترامی" قرار می گیرد. 

بیداری اسلامی - بر اساس خبر اسلام آنلاین

شریعت اسلامی؛ راه برون رفت از بحران مالی کنونی

تعدادی از  روزنامه های بزرگ اقتصادی در اروپا تطبیق شریعت اسلامی در مجال اقتصادی را تنها راه حل نجات از چنگال سرمایه داری که عامل بحران اقتصادی اخیر است، دانستند.

“بوفیس فانسون” مدیر تحریر مجله ی اقتصادی “چالنجز” سرمقاله ای با عنوان “پاپ و قرآن” نگاشته است  که باعث عکس العمل های متفاوت و شدیدی از سوی محافل اقتصادی گردیده.

وی در این سرمقاله اخلاق سرمایه داری را به پرسش کشانده است و از نقشی که کلیسای کاتولیک با سهل انگاری نسبت به این پدیده و توجیه آن بازی کرده است انتقاد کرده. وی نوشته: این نسل بد اقتصادی انسانیت را به پرتگاه سقوط کشانده است.

وی در پرسشی سرزنش آمیز نسبت به پاپ و کلیسا می گوید: “من فکر می کنم ما برای آنکه بهتر بدانیم در این بحران چه بلایی دارد سر ما و بانک هایمان می آید باید به جای انجیل قرآن را بخوانیم زیرا اگر سردمداران بانکهای ما به آنچه در قرآن آمده است احترام می گذاشتند و آن را پیاده می کردند این همه فاجعه وبحران برای ما پیش نمی آمد که ما را به این وضعیت نامناسب بکشاند زیرا پول، پول تولید نمی کند”

در همین سیاق و البته صریح تر و با جرات بیشتر، “رولان لاسکین” رئیس تحریر مجله ی “لو ژورنال دو فاینانس” در سرمقاله ی این هفته پیشنهاد کرده است برای پایان دادن به بحران اخیر مالی، شریعت اسلامی مورد عمل قرار گیرد. لاسکین در مقاله ی خود به عنوان “آیا وال استریت آماده ی عمل به مبادی شریعت اسلامی است؟” خطراتی را که سرمایه داری را تهدید می کند مورد بررسی قرار داده و برای نجات وضعیت کنونی پیشنهاد داده است سریعا یک نظام جایگزین معرفی شود. وی سلسله ای ار راه حل های جنجال برانگیز را رائه داده است که در پیشاپیش آنها تطبیق شریعت اسلامی آمده است.این پیشنهاد با وجود تعارضی است که شریعت اسلامی با ارزش های غربی و اعتقادات دینی آن دارد.

اصل خبر: محمد النوری/ سایت اسلام آنلاین

اصل مقاله ی “بوفیس فانسون” در مجله ی چالنجز با عنوان “پاپ یا قرآن؟” (به فرانسه)

اصل مقاله ی “رولان لاسکین” در مجله ی “لو ژورنال دو فاینانس” (به فرانسه)

در گیری حتی بر سر اسم عید!

لائیک ها و حزب عدالت و توسعه که دارای پیشینه ی اسلامی است هیچ فرصتی را برای اختلاف و درگیری از دست نمی دهند! 

آخرین مورد این کشمکش اعتراضی بود که جریان های لائیک سر اسم عید فطر به راه انداختند.  

از پایان خلافت عثمانی به این سو از کلمه ی "عید شیرینی"  به جای عید فطر یا عید رمضان استفاده می شده است.  

این نامگذاری نیز به هدف محدود کردن فرهنگ اسلامی و اصطلاحات اسلامی بود. 

اما تاکید رجب طیب اردوگان بر اسم "عید رمضان" باعث شد وی از سوی مخالفین سکولارش به استبداد محکوم شود...  

از زمان قدرت گرفتن حزب عدالت و توسعه در سال 2002 به این سو کشمکش شدیدی بین حزب عدالت و توسعه و احزاب لائیک در جریان است.