بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

سگ به جای فرزند!

در یک اقدام عجیب از نوع خود حکومت آمریکا در برابر فرزند کشته شده یکی از خانواده های آمریکایی، یک سگ را جایگزین کرد! حکومت آمریکا در توضیح سبب این اقدام اعلام کرد: این اقدام ممکن است باعث ماندگار شدن خاطره این فرزند کشته شده گردد!

 

بدینوسیله این خانواده آمریکایی که فرزند خود را در سقوط یک خمپاره از نوع مورتار در فلوجه از دست داده بود، جایگزینی برای فرزند خود به دست آورده که می تواند آنها را در عبور از این بحران یاری دهد و باعث حفظ یاد فرزند از دست داده شان شود!

 

ارتش آمریکا نیز با ارسال این سگ آموزش دیده که قبلا زیر دست سرباز مقتول "داستین لی" خدمت می کرد، به خانواده این سرباز موافقت کرد.

داستین لی مارس گذشته در یک حمله موشکی توسط مقاومت عراق در فلوجه کشته شد. "الکس" سگ وی که برای یافتن مواد منفجره آموزش دیده بود در این حمله زحمی شد و در پادگان نیروی دریایی در ایالت جورجیا مورد معالجه قرار گرفت.

 

نیروی دریایی آمریکا موافقت کرد که این سگ قبل از پایان "دوران خدمتش" یعنی سال 2009 بازنشسته شده و در اختیار خانواده داستین قرار بگیرد!!

 

منبع خبر:مفکرة الإسلام

اروپایی های خودخواه

پاپ بندیکت شانزدهم نسبت به پایین آمدن میانگین تولد فرزندان در کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد. وی عنوان کرد که شهروند اروپایی بسیار خودخواه است و به اندازه کافی صاحب فرزند نمیشود.

پاپ نسبت به عملیات سقط جنین انتقاد کرد و تاکید کرد که اینکار تجاوزی به حقوق بشر است.

منبع خبر: مفکرة الاسلام

این خبر من را به یاد آماری انداخت که همین سال گذشته میلادی منتشر شد. در این آمار عنوان شده بود برای اولین بار در تاریخ ایتالیا در این کشور تعداد حیوانات خانگی موجود در خانه ایتالیائی ها از تعداد کودکان بیشتر شده است!!

این یعنی برای آنها نگهداری سگ و گربه از بچه های خودشان هم خوشایندتر است! عجب تمدن انسان محوری!

ما هم رفتیم توی گنس

بله اسم ما هم  بعضی وقتها به کتاب رکوردهای گنس راه پیدا می کند. اما باید بگویم بیشتر این اسمها هیچ افتخاری به دنبال ندارند!

سال گذشته گرانترین شماره اتوموبیل جهان به قیمت ۲۵ ملیون درهم (بیش از ۶ملیارد و ۲۵۰ ملیون تومان!) توسط یک اماراتی وارد گنس شد و رکوردهای بی معنی دیگر

اما این رکورد کمی متفاوت است:

عبدالناصر عونی یکی از مسئولین در اداره اسرا و آزدگان دولت فلسطین (تا حال وزارتی به این اسم شنیده اید؟!) در گزارشی اعلام کرد تعدادی از اسرای قدیمی توانسته اند بصورت فردی و جمعی نامشان را در کتاب رکوردهای گنس ثبت کنند.

یکی از اسرا به نام سعید العتبه هم اکنون بیش از ۳۰ سال در اسارت به سر می برد. تاکنون سابقه نداشته هیچ اسیر سیاسی این مدت را در اسارت به سر برده باشد. حتی نلسون ماندلا تنها ۲۶ سال اسیر بود.

وی افزود از بین اسرای قدیمی ۲۳۲ اسیر بیش از ۱۵ سال سابقه اسارت دارند که از میان آنها ۷۳ اسیر بیش از ۲۰ سال در اسارت هستند.

منبع گزارش: المختصر للاخبار

باید بگویم از خواندن این گزارش خیلی متاثر شدم. برخی از این اسرا بیشتر زندگی خود را در زندان بوده اند. بعضی از آنها سالهاست از دیدن تمام آشنایان و اقوام خود محرومند. بسیاری از آنان حتی فرزندان خود را ندیده اند.

نمونه های بسیار غم انگیزی در این گزارش وجود دارد که مطمئنم توی فیلمها هم ندیده اید! نلسون ماندلا و  گاندی را فراموش کنید!

یکی از اسرا بنام سامی خالد یونس از سال ۱۹۸۳ تاکنون در زندان است و سنش از ۷۰ نیز گذشته است.

جالبتر از همه اینکه بعضی از این اسرا پس از سالها نوه های خود را دیده اند. البته نه به عنوان ملاقات بلکه به عنوان اسرای جدید!

چه کسی می گفت دوران قهرمانان به پایان رسیده است؟