بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

افزایش فروش مجلات اسلامی در الجزایر

زهرة الإسلام، اقرأ، المنار، القلم، الشیماء، البصائر"..

اینها برخی از مجلات اسلامی هستند که با وجود اینکه مدت زیادی از حضورشان در دنیای مطبوعات نمی گذرد، توانسته اند جایگاه خوبی را در میان مطبوعات الجزایری بدست بیاورند.

موفقیت مجلات اسلامی باعث شده حتی برخی از مجلات زرد تغییر رویه بدهند و تبدیل به مجلاتی با محتوای دینی شوند یا حداقل برای جذب خوانندگان بیشتر در جامعه ای که شاهد بیداری اسلامی است، بیشتر به مسائل دینی اهمیت بدهند.

از بین حدود ۷۰ روزنامه و هفته نامه الجزایری تعداد مجلات اسلامی به ۱۰ عدد می رسد که همین تعداد مجلات توانسته اند خوانندگانی را از بین تمامی اقشار جامعه به دست بیاورند، و نه تنها از بین مذهبی ها بلکه حتی خوانندگانی از میان جوانان نه چندان مذهبی به دست بیاورند.

خانم «رتیبه» که خانه دار هست می گوید: «مجلات اسلامی باعث شدند فرزندان ما از مجلاتی که تنها به انتشار رذایل می پردازند، نجات یابند.»

اما یکی از روزنامه فروش ها بنام «مولود» می گوید: «پس از ظهور مجلات اسلامی، فروش مجلات زرد بطور قابل ملاحظه ای پایین آمده...»

مظاهر بیداری اسلامی در جامعه الجزایر به سرعت در حال گسترش است. حتی این اواخر برخی از بازیکنان فوتبال سعی می کنند نماز خود را سر وقت بخوانند حتی اگر این کار باعث شود دیر به نیمه دوم برسند! حتی برخی از داوران ملاحظه این تاخیر را می کنند و دیرتر بازی را شروع می کنند.

منبع: سایت اسلام آنلاین با کمی تغییر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد