بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

بیداری اسلامی

اخبار، رویدادها و دیگر قضایا از نگاه ابوعامر

انتخابات عراق

مدتی بود به وبلاگ سر نزده بودم. الآن که آمدم دیدم بلاگ اسکای باز هم برای وبلاگهای تبلیغات گذاشته. آن هم برای انتخابات مجلس ملی عراق! راستش را بخواهید خود من انتخابات را آن هم در اوضاع کنونی خیلی مزخرف می دانم حالا فکر کنید تبلیغش را بالای وبلاگم هم دیدم!
یکی از دوستان هم که فکر کرده این تبلیغ کار خود ماست از ما خرده گرفته:

دوست عزیز شما که دارید از انتخابات حمایت می کنید ایا خدا راهم در نظر می گیرید ؟؟؟آیا هیچ اطلاعی از اوضاع مردم عراق دارید ؟؟؟؟ آیا از اهداف آمریکا در عراق چیزی می دانی؟؟؟؟؟ همیشه خدا را در نظر داشته باش
البته ایشان از دوستان ما در گروه عارف هستند. این دوستان از پرشین بلاگ استفاده می کنند و متوجه این مساله نشده اند که این کار خود بلاگ اسکای هست نه ما. دوستان می توانند به وبلاگ های دیگر که  از بلاگ اسکای استفاده می کنند دیدن کنند. مثلا همین وبلاگ دوستم عادل

اما نظر خود ما در مورد این انتخابات:
به نظر ما آمریکا با یک انتخابات حتی اگر بر فرض در نتایج آن دستکاری نکند خود را از عراق کنار نخواهد کشید. بوش و دار و دسته اش بنگاه خیریه راه اندازی نکرده اند که برای نجات مردم مظلوم عراق ملیاردها خرج کنند و صدام را اخراج کنند و بعد حکومت را بدهند دست آنها  و خودشان بروند خانه شان. فکر اینکه می شود با انتخابات آمریکائیها را بیرون انداخت خیلی ساده لوحانه است. تنها راه مبارزه با آمریکا و اجبار آنها به ترک عراق مبارزه و مقاومت است ونه هیچ راه دیگری. مطمئن باشید این انتخابات هیچ سودی برای مردم عراق در بر ندارد.
بسیاری از عراقیها از جمله اهل سنت عراق و هیئت علمای مسلمان این انتخابات را تحریم کرده اند و این رای آنها کاملا صحیح است...
نظرات 7 + ارسال نظر
عارف یکشنبه 11 بهمن 1383 ساعت 06:32 ب.ظ http://gorohearef.persianblog.com

سلام دوستان از روشنگری شما بسیار ممنونم.

بیداری دوشنبه 12 بهمن 1383 ساعت 05:13 ق.ظ

دوست عزیز خوشحالم سر زدید
سلام ما را به دوستان دیگر برسانید

محمد دوشنبه 12 بهمن 1383 ساعت 04:36 ب.ظ http://hu1.persianblog. com

با سلام. من نیز چون شما بر این باورم که بوش و اعوانش نذر نکرده بودند که برای ساقط نمودن جبار عراق صدام که خود سیئه ای از سبئات صلیبی هاست این همه هزینه ی مادی و معنوی کنند و جان جوانان امریکایی را برای خوش بختی عراقی ها به مخاطره اندازند .درک این موضوع نیاز به هوش یا اطلاعات زیادی ندارد.در حال حاضر به هر رو امر واقع این است که صلیبیان خون خوار لعنه الله علیهم اجمعین عراق را اشغال کرده اند.آیا گمان نمی کنید برگزاری انتخابات و روی کار آمدن نمایندگان منتخب مردم مظلوم عراق بهانه ی ظاهری تداوم اشغال را از امریکایی ها میگیرد. اگر امریکا یی ها پس از انتخابات گورشان را گم کردند که نعم المراد. مردم عراق از خبیثی چون صدام و ملاعین امریکایی هر دو راحت شده است و حکایت عراق مصداق ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین می شود . واگر باز ماندند آن هنگام اجماعی فراگیر برای مبارزه با ایشان فراهم شده است . موفق باشید.

یاران ضیا شنبه 1 اسفند 1383 ساعت 12:04 ق.ظ http://zia.blogsky.com

با سلام . به لطف الهی گروه ما دست به تشکیل وبلاگی به عنوان یاران ضیا به یاد شیخ شهید محمد ضیایی زده است و نیازمند شدید به همکاری و حمایت شما داریم.

محمد چهارشنبه 5 اسفند 1383 ساعت 02:02 ب.ظ

با سلام . نوشته شما را خواندم به نظر می رسد در این باره مطلب مقذاری متفاوت تر از ان چیزی است که شما به ان اشاره کرده اید. نوشته .زیر را از وبلاگ مانگه شه وی کوردستان عینا کپی و خدمتتان تقدیم می کنم. ادرس ان این است: www.a-akhgar.persianblog.com

« پنجشنبه، 15 بهمن، 1383


روز انگشتان رنگی در عراق


بالأخره روز موعود سی‌ام ژانویه دوهزار و پنج فرارسید و مردم عراق علی رغم تهدیدهای تروریست‌ها به پای صندوق‌های رأی آمده و برای اولین بار بدون هیچ اکراه و اجباری و دور از نگاه‌های خانمان برانداز مأموران مخفی سیدالرئیس آراء خود را به صندوق ها ریختند.با توجه به عملیات‌های خونین یکی دو ماه اخیر تروریست‌ها ،هر فرد عراقی در یک دست برگه‌ی شناسنامه‌ی خود (به قول عراقی‌ها هویه)و در دست دیگر جان خود را قرار داده بود چراکه هر لحظه ممکن بود در داخل حوزه‌ای ،بیرون حوزه ودر میان صف رأی دهندگان ویا در مسیر رفتن مردم به حوزه‌ی رأی گیری انفجاری رخ دهد.و متأسفانه رخ داد و بیش از 40نفرکه بیشترشان شهروندان بی دفاع بودند جان خود را از دست دادند.اظهار نظر نهائی در خصوص کیفیت برگزاری انتخابات را باید به بعد از ارائه‌ی گزارش سازمان‌های بین‌المللی ناظر موکول کرد.اما با توجه به این واقعیت که این انتخابات در سرزمین گورهای دسته جمعی ،انفال و جلبچه برگزار گردیده‌است،می‌توان آن را با همه‌ی عیب‌ها و نقائص احتمالی،پروژه‌ای موفق و مبارک ارزیابی کرد.بعد از این مقدمه کوتاه آنچه این نوشتار در پی آنست،طرح و نقد دیدگاه انتقادی وسلبی برخی کشورها ،احزاب و رسانه‌های عمومی جهان عرب نسبت به این انتخابات مبنی بر غیر دموکراتیک بودن آن است.

قبل از هر چیز این کشورها و احزاب با کدام پشتوانه‌ی فکری ،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی در مورد کیفیت برگزاری انتخابات سراسری عراق اظهار نظر می‌کنند؟ با کدام تجربه‌ی موفق در برگزاری انتخابات دموکراتیک و مشروع دم از انتخابات آزاد و دموکراتیک می‌زنند؟! بر اساس انتخابات‌ دموکراتیک برگزار شده در مصر،عراق سیدالرئیس،سوریه ، عربستان،یمن و یا لیبی؟! هرکس و هر کشوری صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را داشته باشد جهان عرب چنین صلاحیتی نخواهد داشت.

در مصر به عنوان پیشرو جهان عرب 25 سال است ،حسنی مبارک بدون رقیب و بدون برگزاری انتخابات دموکراتیک یا غیر دموکراتیک توسط نمایندگان پارلمان-که خود در فرایندی کاملاً غیر دموکراتیک برگزیده شده‌اند- به ریاست جمهوری برگزیده می‌شود.چند سالی است احزاب معارض درخواست اصلاح قانون اساسی به منظور انتخاب رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم و با حضور بش از یک کاندیدا را نموده‌اند.اما هر بار جواب سیدالرئیس "نه" بوده‌است و اخیراً هنگام عزیمت به اجلاس سران افریقا در نیجریه ،اعلام فرمودند درخواست معارضین پذیرفتنی نیست و اصلاح قانون اساسی در این شرائط موجب بروز نا امنی در کشور خواهد شد و تمایل خود را برای نامزد شدن (رئیس جمهور) مجدد ابراز فرمودند.

در سوریه هم داستان همان است،کافی است قهرمان داستان را عوض کنیم.البته با اندک تفاوتی و آن اینکه،در اینجا به منظور به ارث رسیدن ریاست جمهوری به بشار اسد قانون اساسی اصلاح گردید ،اتفاقی که در آینده برای جمال مبارک خواهد افتاد. در عراق سیدالرئیس ،مردم عراق خوب می‌دانند که در روز انتخابات هر کاری ممنوع بود الا شرکت در انتخابات و نوشتن عبارت آشنای (نعم لسید الرئیس).حتی اگر فردی اجلش در می‌رسید می‌بایست قبل از قبض روح از ملک الموت مهلت بیعت مجدد با صدام را می‌گرفت و گرنه مردن هم ممنوع بود.!!

و اما لیبی که کلنل قذافی و کتاب سبزش برای خود داستانهایی دارند.مردی که مردمانش را چونان گوسفندانی می‌بیند که هر چه دلش خواست بر سرشان بیاورد و هر جا که هوس کرد آنان را بچراند.(با عرض پوزش از مردم لیبی)

یک روز چند تروریست را اجیر می‌کند که هواپیمایی مسافربری را بر فراز آسمان منفجر کنند.بیش از پانزده سال لیبی به اتهام دست داشتن در آن واقعه در محاصره‌ی کامل اقتصادی است. کلنل روزی دیگر در برابر خبرنگان ظاهر شده و با کمال خونسردی دست داشتنش در سقوط هواپیما را می‌پذیرد و اعلام می‌فرمایندکه به بازماندگان قربانیان لاکربی خسارت می‌پردازم.و بعد چند میلیارد دلار ناقابل!- البته نه از ارث پدر و یا مهریه‌ی مادر-خسارت پرداخت می‌کند.چه کسی مسؤل آن همه خسارات 15 سال محاصره اقتصادی و چند میلیارد دلار دیه‌ی پرداخت شده‌است؟!

آری جهان عرب با ایچنین رهبرانی و آن چنان ساختارهای حکومتی ،چگونه به خود اجازه می‌دهد میزان دموکراتیک یا غیر دموکراتیک بودن انتخابات عراق را تعیین کند؟!

انتخابات عراق اگرچه در مقیاس اتحادیه اروپا و کشورهای دموکراتیک دارای نقائصی است اما به معیار خاورمیانه و بخصوص جهان عرب ممتاز و بی‌نظیربود. مردم عراق با همه‌ی قومیت‌هایش - بویژه کردها که از زمان تأسیس دولت عراق برای اولین بار احساس شهروندی می‌کردند- هنگام خروج از حوزه‌های رأی‌گیری و با انگشتان آغشته به جوهر مخصوص انتخابات پیام‌هائی برای مردم و حاکمان منطقه فرستادند.پیام‌هایی که نشانه‌های دربافت آن در تأسیس اولین حزب درکویت که اولین هم در میان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خواهد بود و اعلام برگزاری اولین دوره انتخابات شورای شهر در عربستان سعودی،آشکار گردید. پیام‌هایی که علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن هم چندی پیش دریافت کرده‌بود آن زمان که در جایی گفته‌بود:قبل از آنکه موها و ریش‌های بلند و ژولیده‌مان را از بیخ بتراشند ،بایستی خود نسبت به کوتاه و اصلاح کردن آن اقدام کنیم

بیداری سه‌شنبه 18 اسفند 1383 ساعت 06:23 ق.ظ

دوست من مطلب کاملا روشن است. سوال من این است آیا باید منتظر بمانیم تا آمریکا برای ما آزادی بیاورد؟
از متن شما که اینگونه پیداست آمریکا آمد و این خیلی خوب شد چون الان کشورهای منطقه دارند انتخابات برپا میکنند!
این اشتباه است. تمام این حرکتها هم نمایشی است. مطمئن باش حکام ستمگر حتی سرمویی از قدرت پایین نمی آیند.
فقط باید خود ملتها بیدار شوند و بس.

عثمان چهارشنبه 24 فروردین 1384 ساعت 10:57 ق.ظ

تحیات للرییس الطالبانی

من لنجه-ایران




































برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد